maandag 4 oktober 2010

But my brain knows better

Soms koop ik wel eens leuke dingen. Zoals een 208 pagina's tellend magazine over kunst. Ik kocht het toen ik een kwartier moest wachten op mijn trein omdat ik de vorige precies miste. Normaal is dat niet zo'n probleem, maar nu had ik gerend voor de gemiste trein en dat is eigenlijk tegen mijn principes in (rennen mag alleen voor de allerlaatste trein, niet als er na een kwartier weer 1 komt). Maar goed, ik moest mezelf troosten dus. En dat troosten is me nog nooit zo goed gelukt als toen. 208 Pagina's vol (voor mij) onbekende kunstenaars, vol inspiratie en kleurtjes en patronen.
Zo las ik donderdagmiddag over Supermundane (www.supermundane.com). Een man, met een baard die ''The king of the repetitive doodle'' genoemd wordt. Hij maakt geweldige tekeningen, vol patronen en een oneindigheid aan herhalingen. Het is alleen al geweldig omdat ik me niet voor kan stellen dat iemand zoveel geduld heeft om zoiets te bedenken en uit te werken.


''Luckily my scissors like to travel around the world. I just follow them'', aldus Seam Mackaoui. Ik hou helemaal niet zo van collages, maar die van hem zijn geweldig in hun eenvoud. Altijd op zoek naar plaatjes. ''Collage is like getting a spark from rubbing together two very different realities. I am always aiming for that spark.'' Nu vind ik de collages in het magazine sterker dan die van zijn site, maar het is het kijken waard; http://www.mackaoui.com/

Zelf begon ik vandaag ook weer aan een projectje. Een geheime dit keer. Ik hoop dat het werkt, dat het uitpakt zoals ik het hoop. Meer laat ik er niet over los, misschien binnenkort.

1 opmerking:

Martijn Johannes van den Berg zei

hee leuk, kben natuurlijk al nieuwsgierig naar je project! Ik heb ook even die site gecheckt van supermandane. Leuke bloglay-out btw, past goed bij de titel =)