donderdag 23 september 2010

Op de loonlijst van de wetenschap.

Vandaag deed ik 2 dingen die ik nooit doe, omdat ik mezelf er de afgelopen jaren van overtuigd heb dat mijn talent daar nou eenmaal niet ligt. Het eerste niet talent is knippen, vooral recht knippen is een probleem. Net als recht snijden, dat is wel te zien bij de uitgesneden lettertjes. Het knippen viel me alles mee, het deed me denken aan de tijd dat ik 3D-kaarten maakte als klein meisje.
EN ik tekende in kleur. Ik heb nooit kunnen kleuren, kan nogsteeds niet binnen de lijntjes iets inkleuren. Een blauw oog kleuren is een totaal ander verhaal, dat deed ik nog nooit en ik ben nog niet helemaal overtuigd van het resultaat, maar het valt me niks tegen.


Nu moet het even goed weer houden, de regen verpest mijn plannen voor heute Abend.

3 opmerkingen:

Martijn Johannes van den Berg zei

hee ziet er goed uit! Met name die linker, ik vind de stijl die je met dat snijden krijgt juist heel tof. Lekker ruig, wat weer goed past bij het schuurpapier(is het schuurpapier?) en bij de houtskool letters(ik gok dat je houtskool hebt gebruikt?). Dat samen staat weer in mooi contrast bij de verfijnde vorm van de vrouw. Denk je niet? Leuk dat je dat negatieffilm hebt gebruikt ;).
Nog één ding(met oog op kleur) is het geen idee om pastel stiften te gebruiken enzo(die gebruik ik voor school). Misschien is het ook mooi om meer met fineliners te doen? Dan krijg je sterk contrast tussen het witte papier en de lijnen, en bij de zwarte fineliner passen ook goed kleur enzo... afijn mijn reactie word alweer te lang, maar ik vind het tof wat je maakt!!

Marjolein zei

Jaa je hebt helemaal gelijk, mijn materialen schieten n beetje te kort als het om kleur gaat want ik gebruik het nooit. het staat op mn verlanglijstje :) Ben wel van plan om het meer te oefenen, want het is wel heel leuk:)

En grappig dat je denkt dat het houtskoolletters zijn, want dat was ook mijn eerste plan. Maar houtskool op schuurpapier werkte niet zo goed, dus het is gewoon watervaste stift :p

Mn doel is om mn boekje voor het eind van dit jaar vol te krijgen. Dat zijn nog ongv 50 pagina's, dus nog vele mogelijkheden om toffe dingen uit te proberen. ALs je eens suggesties hebt hoor ik ze graag!! :)
(Ben je vrijdag in de jug? Je had nogsteeds mn fotoboekje niet gezien toch? Ik ben er iig, dus als je ook komt moet je t maar even laten horen, dan neem k m mee:))

Martijn Johannes van den Berg zei

Hee ja ik sms je als ik kom ok?(ruim vantevoren). En idd grappig dat het geen houtskool letters zijn, maar het lijkt een beetje zo omdat stift op schuurpapier dezelfde structuur heeft(ofzo).
Misschien tot morgen!